Log ind

Ofte stillede spørgsmål

  1. Amoa
  2. Ofte stillede spørgsmål

Her finder du et overblik over svar på spørgsmål vi ofte støder på. Hvis du ikke finder det du leder efter, er du altid velkommen til at kontakte os på mail – du kan fange os på kontakt@amoa.dk. Hvis dit spørgsmål er specifikt omkring en bestemt butik eller et produkt, er det den pågældende butik du skal kontakte. Du finder butikkens kontaktoplysninger på butikkens egen side. Du finder en liste over butikker på Amoa her: Se alle butikker

For Sælgere/butikker

Har i en app?

Nej, vi har desværre ikke en Amoa app. Omkostningerne ved at udvikle og vedligeholde en app er for store. Tilgengæld er Amoa optimeret til at virke på mobil, både for købere og shopejere. Som butik kan du både administrere, rette, og oprette alt på din shop via mobilen. Du finder link til at logge ind fra mobil nederst i mobil menuen.

 

Skal jeg have en virksomhed/cvr nummer?

Du behøver ikke have en virksomhed for at oprette en butik på Amoa. Du skal dog altid overholde de gældende danske regler for salg. Som eksempel kan nævnes at du skal være momsregistreret hvis du sælger for mere end 50.000,- om året. Vi anbefaler at du orientere dig om reglerne for registrering hos Erhvervsstyrelsen

Emneord: Regler og lovgivning. Internetbutik, netbutik, webbutik.

Det med småt?

Vi er et lille team, og bestræber os på at være åbne og fair (hvis du føler vi ikke er, så skriv og fortæl os det: kontakt@amoa.dk !). For os handler det om samarbejde, og ikke lange kontrakter. Det betyder også at der ikke er nogen bindinger på din butik. Ønsker du at stoppe din butik, kan du gøre det med det samme. Du logger blot ind, sætter din butik til lukning. Din butik er nu lukket, og der opkræves ikke længere abonnement.

Du kan også vælge at sætte din butik på pause; i pause perioden er din butik ikke synlig, og du betaler ikke abonnement.

Du kan læse de mere specifikke betingelser for sælgere/butikker her.

Kan jeg få hjælp og support til min Amoa webshop?

Vi er et meget lille team, men vi forsøger at hjælpe så meget som vi kan! Du er altid velkommen til at skrive til vores support på kontakt@amoa.dk. Vi bestræber os på at svare inden for 1 arbejdsdag.

Må jeg have min egen webshop/hjemmeside ved siden af min Amoa butik?

Ja, hellere end gerne 🙂 Hvis du har det, kan det være en god ide at linke fra din egen hjemmeside til din Amoa webshop, og omvendt. Det hjælper både dig og dine kunder, men også Amoa som fællesskab.

Hvad er fordelen ved Amoa frem for min egen webshop?

På Amoa får du både din egen webshop (se vores demo butik her), og bliver en del af vores fælles online markedsplads. På en måde kan man sige at du får det bedste af begge verdener. Her er en liste af de fordele vi ser, ved at have en webshop på Amoa:

  • At få udviklet en webshop kan være en dyr investering. På Amoa kommer du gratis i gang.
  • Du slipper for en masse bøvl med udvikling og vedligeholdelse af en webshop/hjemmeside. Alt det klarer vi for dig.
  • At have egen webshop har en lang række faste omkostninger, her i blandt hosting og domæne (for de billige løsninger ca. 50-100kr / måned eller mere). Oven i det kommer udgifter til betalings løsninger.
  • Med egen webshop står du selv for al promovering og markedsføring. På Amoa er vi sammen om det.
  • Brugervenlighed. En af de aller vigtigste ting for os, har været at lave en platform der er brugervenlig og nem at arbejde med. Det er desværre sjældent tilfældet for andre webshop løsninger.
Må jeg sælge produkter i flere kategorier?

Ja, det er ingen begrænsning på hvor mange forskellige ting du må sælge i din butik.

Hvordan accepterer jeg en ordre i min webshop?

Du finder guides og oplysninger til administration af din butik her: Guides til din butik

Hvordan betaler en kunde for mit produkt?

Amoa formidler salget mellem dig og en potentiel kunde, men tager ikke imod betalingen. For at gøre alt så nemt og sikkert som muligt, foregår betalingen via MobilePay eller bankoverførsel, fra køberen og direkte til dig som butik.

Når kunden lægger en bestilling i din Amoa butik, modtager du en mail om at der er en bestilling. Du kan nu vælge at godkende eller afvise bestillingen. Først når du godkender, modtager køber en mail med link til at betale. Når du ser betalingen er gået igennem på din mobilepay, logger du ind i din shop og sætter ordren til betalt, og afsender ordren til kunden. (læs mere i vores guide til ordre håndtering her)

Hvor mange produkter må jeg oprette?

Du må oprette lige så mange produkter som du vil.

Hvad koster det at have en butik?

Du kan oprette en gratis demo webshop på Amoa platformen. Det giver dig mulighed for at teste hvordan det hele virker og ser ud. Du kan selv se din shop og produkter, uden at aktivere, før du beslutter dig for om Amoa er det rigtige sted for dig og dine produkter.

Når du er klar til at få din shop online, gøres det ved at du aktiverer dit abonnement, og så er din butik åben og synlig. Selve abonnementsprisen er kun 49kr / måned, og så længe du ikke sælger noget, er der ingen ekstra omkostninger.

Som på andre webshop platforme, er der for hver salg du laver et salgsgebyr. På Amoa er det 7.5% pr salg.

Hvad dækker abonnementprisen?
Månedsprisen dækker Amoas udgifter til server og vedligeholdelse af siden.

Hvad dækker salgsgebyret?
Penge der kommer ind fra salgsgebyret bruger vi som udgangspunkt til markedsføring.

Emneord: Hvad koster en webshop? Hvad koster det at starte en webshop? Lav din egen webshop gratis.

Hvad kan jeg sælge?

Amoa er en online markedsplads for danske håndlavede produkter. Med en Amoa shop kan du sælge følgende:

  • Produkter du har designet, og som er håndlavet af dig
  • Materialer til kunst- og hobbybrug

1) Håndlavede produkter

Alle produkter, som du selv har lavet, designet eller på anden vis selv skabt. Det er et krav, at du selv har den fulde ejendomsret over dine produkter. Du kan eks. sælge beklædningsgenstande, smykker, sæber, dukker, puder osv.

2) Materialer til kunst- og hobbybrug

Både håndlavede og ikke-håndlavede materialer til kunst- og håndværk kan sælges under Materiale kategorien. Du kan eks. sælge knapper, stof, pensler, lim, stafeli, symaskiner osv.

Materialeprodukter er produkter som ikke er færdigprodukter (f.eks. havemøbler, brugt tøj, stegepander m.m.)

Det må du ikke sælge!

Følgende produkter er ikke tilladte at sælge på Amoa

  • Produkter der er industrielt produceret
  • Levende dyr
  • Pornografisk og andet stødende materiale
  • Racistisk materiale
  • Våben i følge dansk våbenlov
  • Produkter, der i følge dansk ret og lovgivning er ulovlige at sælge
  • Håndlavede produkter, du ikke selv har designet
  • Håndlavede produkter, du ikke har immaterielle rettigheder over
Start din webshop gratis

Vores hensigt er at gøre Amoa tilgængelig for så mange som muligt, uanset økonomiske forhold. Selvom vi selvfølgelig skal fungere som en virksomhed, og har udgifter forbundet med at drive og vedligeholde platformen, ønsker vi ikke at penge skal være grunden til, at nogen ikke kan være med.

Hvis du ikke har råd til den månedslige omkostningerne giver vi derfor mulighed for at du kan få din webshop uden abonnement. Hvis du føler, at du er i stand til at betale for et abonnement, håber vi selvfølgelig du vil vælge det. Husk også at du kan oprette og teste din shop før du aktivere abonnement, og at vi ikke har nogen bindinger. Du kan altid frit afmelde dig.

Hvis du ønsker at starte en gratis webshop hos Amoa, skal du blot skrive en mail til os, så sørge vi for at få dig oprettet.

kontakt@amoa.dk

For købere

Er priserne inkl. moms?

Ja, de angivne priser skal være inklusiv moms.

Skal jeg registrere mig for at købe?

Nej, du skal ikke register dig for at købe. I forbindelse med et køb, bliver du som køber bedt om at oplyse adresse og kontaktoplysninger, så butiksejeren ved, hvor produktet skal sendes hen og til hvem.