Log ind

Ofte stillede spørgsmål

  1. Amoa
  2. Ofte stillede spørgsmål

Her finder du et overblik over spørgsmål af svar vi ofte støder på. Hvis du ikke finder det du leder efter, er du altid velkommen til at kontakte os på mail. Hvis dit spørgsmål er specifikt omkring en bestemt butik eller et produkt, er det den pågældende butik du skal kontakte. Du finder butikkens kontaktoplysninger på butikkens egen side. Du finder en liste over butikker på Amoa her: Se alle butikker

For Sælgere/butikker

Det med småt?

Vi er et lille team, og bestræber os på at være åbne og fair (hvis du føler vi ikke er, så skriv og fortæl os det: @amoa.dk!). For os handler det om samarbejde, og ikke lange kontrakter. Det betyder også at der ikke er nogen bindinger på din butik. Ønsker du at stoppe din butik, kan du gøre det med det samme, du logger blot ind, sætter din butik til lukning, din butik er nu lukket, og er opkræves ikke længere abonnement.

Du kan også vælge at sætte din butik på pause; i pause perioden er din butik ikke synlig, og du betaler ikke abonnement.

Du kan læse de mere specifikke betingelser for sælgere/butikker her.

Kan jeg få hjælp og support til min Amoa webshop?

Vi er et meget lille team, men vi forsøger at hjælpe så meget som vi kan! Du er altid velkommen til at skrive til vores support på @amoa.dk. Vi bestræber os på at svare inden for 3 arbejdsdage.

Må jeg have min egen webshop/hjemmeside ved siden af min Amoa butik?

Ja, hellere end gerne 🙂 Hvis du har det, kan det være en god ide at linke fra din egen hjemmeside, til din Amoa webshop. Det hjælper både dig og dine kunder, men også Amoa som fællesskab.

Hvad er fordelen ved Amoa frem for min egen webshop?

På Amoa får du både din egen webshop (se vores demo butik), og bliver en del af vores fælles online markedsplads. På en måde kan man sige at du får det bedste af begge verdener. Her er en liste af de fordele vi ser, ved at have en webshop på Amoa:

  • At få udviklet en webshop kan være en dyr investering. På Amoa kommer du gratis i gang.
  • Du slipper for en masse bøvl med udvikling og vedligeholdelse af en webshop/hjemmeside. Alt det klare vi for dig.
  • At have egen webshop har en lang række faste omkostninger, her i blandt hosting og domæne (for de billige løsninger ca. 50-100kr / måned eller mere). Oven i det kommer udgifter til betalings løsninger.
  • Med egen webshop står du selv for al promovering og markedsføring. På Amao er vi sammen om det.
  • Brugervenlighed. En af de aller vigtigste ting for os, har været at lave en platform der er brugervenlig og nem at arbejde med. Det er desværre sjældent tilfældet for andre webshop løsninger.
Må jeg sælge produkter i flere kategorier?

Ja, det er ingen begrænsning på hvor mange forskellige ting du må sælge i din butik.

Hvordan accepterer jeg en ordrer i min webshop

Du finder guides og oplysninger til administration af din butik her: Guides til din butik

Hvordan betaler en kunde for mit produkt?

Amoa formidler salget mellem dig og en potentiel kunde, men tager ikke imod betalingen. For at gøre alt så nemt og sikkert som muligt, foregår betalingen via Mobile pay, fra køberen, og direkte til dig som butik.

Når kunden lægger en bestilling i din Amoa butik, modtager du en mail om at der er en bestilling. Du kan nu vælge at godkende eller afvise bestillingen. Først når du godkender, modtager køber en mail med link til at betale. Når du ser betalingen er gået igennem på din mobilepay, logger du ind i din shop og sætter ordren til betalt, og afsender ordren til kunden. (læs mere i vores guide til ordre håndtering her)

Du kan også læse mere om oprettelse af en MobilePay konto her.

Hvor mange produkter må jeg oprette?

Du må oprette lige så mange produkter som du vil.

Hvad koster det at have en butik?

Du kan oprette en gratis demo webshop på Amoa platformen. Det giver dig mulighed for at teste hvordan det hele virker og ser ud (du kan selv se din shop og produkter, uden at aktivere), før du beslutter dig for om Amoa er det rigtige sted for dig og dine produkter.

Når du er klar til at få din shop online, gøres det ved at du aktivere dit abonnement, og så er din butik åben og synlig. Selve abonnementsprisen er kun 29kr / måned, og så længe du ikke sælger noget, er der ingen ekstra omkostninger.

Som på andre webshop platforme, er der for hver salg du laver et salgsgebyr. På Amoa er det 5% + 5kr pr salg.

Hvad dækker abonnement prisen?
Månedsprisen dækker Amoas udgifter til server og vedligeholdelse af siden.

Hvad dækker salgsgebyret?
Penge der kommer ind fra salgs bruger vi som udgangspunkt til at promovere platformen, og at kunne yde support til vores brugere.

Læs mere her om filosofien bag vores prissætning

For købere

Er priserne inkl. moms?

Ja, de angivne priser skal være inklusiv moms.

Skal jeg registrere mig for at købe?

Nej, du skal ikke register dig for at køre. I forbindelse med et køb, bliver du som køber bedt om at oplyse adresse og kontaktoplysninger, så butiksejeren ved, hvor produktet skal sendes hen og til hvem.